רכבת קלה תל אביב

רכבת קלה תל אביב – הבטיחו שזו תהייה זו אחת הנסיעות הנוחות והמשודרגות ביותר שידעה התחבורה הציבורית בישראל. רכבת קלה בתל אביב הרבה יותר מהירה, נוחה ונעימה מכל אמצעי תחבורה אחר שתבחרו להשתמש בו.

להלן הדמיה של רכבת קלה תל אביב שהחלה לפעול בחודש אוגוסט. (הסרטון מתוך פרסום ביוטיוב בערוץ של עיריית תל אביב) .

אי אפשר להשוות אותה לאוטובוס, למוניות השירות או לרכבת הרגילה כלל כי הנסיעה בה תהייה הרבה יותר מהירה ונוחה – במיוחד בעיר תל אביב.  העיר התוססת והמלאה בפקקים, מכוניות וכלי התחבורה, ולשכוח לגמרי שאנחנו מתניידים בלב תל אביב עצמה.

רכבת קלה תל אביב – נסיעה מהירה ונוחה

נתחיל בזאת שכבר מהרגע הראשון כשהגענו לתחנה עצמה – התרשמנו לחיוב! התחנות בנויות מרציפים ארוכים של כמה מטרים ועל כל תחנה ישנו שלט שמציג לציבור הנוסעים את זמני הרכבת הקלה שעתידה להגיע. כל התחנות מרווחות, ונמצאות באזורים המרכזיים ביותר של תל אביב, כך שאתם לא תצטרכו להיסחב למקום מרוחק בכדי לקחת את הרכבת הקלה.

חשוב גם לציין כי לרכבת הקלה בתל אביב קו רציף משלה בלבד, ואף אחד מכלי התחבורה באזור אינו רשאי להשתמש במסלול הרכבת הקלה שנחשבת לאמצעי תחבורה מהיר במיוחד עם רמת דיוק מרשימה ביותר (אבל אל תחששו, כשאתם נמצאים ברכבת עצמה אתם כלל לא מרגישים את המהירות), ויותר מזה שלכל אורך הנסיעה זכינו למראה מיוחד ומשודרג של פיתוח המרחב הציבורי בצמוד לכביש נסיעת הרכבת, התרשמנו ממערך העצים בצמוד לרציפים ואנחנו גאים לומר לכם חד משמעית שתל אביב הפכה לעיר חדשה לחלוטין שאת קיומה ניתן להגדיר כעיר לפני הרכבת הקלה בתל אביב והעיר החדשה שאחרי הקמת הרכבת הקלה.

מה מיוחד ברכבת הקלה בתל אביב?

אולי הדבר המיוחד ביותר שתפס לנו את העין ברגע שהגענו לנסיעת מבחן עם הקו האדום של הרכבת הקלה הוא, שהרכבת היא חשמלית לחלוטין! ממש כמו במקומות שונים באירופה, מעל לרכבת ישנם חוטי חשמל והרכבת עצמה מחוברת אליהם בעת הנסיעה עצמה. אגב, למי מכם שלא יודע – לרכבת הקלה בתל אביב ישנו מנגנון מיוחד שמייצר בעצמו חשמל לרכבת בעת הנסיעה ובכך הופך את הרכבת הקלה בתל אביב למנגנון ירוק ומשתלם יותר לסביבה.

אין ספק שתל אביב שינתה את פניה עם הקמת תשתית תחבורה חדשה ועדכנית למאה ה-21, הלא היא הרכבת הקלה שנועדה לשדרג את מערך התחבורה והניוד בלב תל אביב (העיר עם הפקקים הבלתי פוסקים שכבר לא דומה לעצמה כמו פעם). העיר התוססת עם גשרים ורחובות חדשים שהולכים לחבר את הרכבת הקלה בלב העיר עצמה.

 

 הקו האדום