מסלולי הרכבת הקלה

מסלולי הרכבת הקלה של הקו האדום עוברים בצירי התנועה המרכזיים ביותר ומקשרים את התנידות הנוסעים למקומות הנחוצים והמתאימים להגעה. מסלול הרכבת הקלה עובר בציר פרטי משלו שמחובר באמצעות מסילה מיוחדת בכביש שנבנתה במיוחד עבור הרכבת הקלה עם חיבור מיועד לקווי חשמל שמשרתים את נסיעת הרכבת הקלה במסלול לכל כיוון.

היכן עוברים מסלולי הרכבת הקלה ?
למערך הרכבת הקלה של מטרופולין גוש דן, מתוכננים להיות שלושה קווים מרכזיים ראשונים, כאשר לכל קו יהיה מסלול מיועד משלו. כל קו יחל את נסיעתו מחוץ לתל אביב ויחבר ערים שונות עם מרכז תל אביב, מה שישרת אלפי נוסעים ביום להגיע לאזורי המרכז בקלות ובמהירות. לכל קו של הרכבת הקלה יהיה מסלול מיוחד. הקו האדום הוא הקו הראשון שהחל לפעול, הוא מסלול שמחבר את הערים פתח תקווה, רמת גן, בני ברק, תל אביב, יפו, ומסתיים בעיר בת-ים.

בהמשך תכנון מסלולי הרכבת הקלה יתחבר הקו האדום עם הקו הירוק שיחל את נסיעתו בעיר ראשון לציון והעיר חולון. ויש גם את הקו הסגול שיחבר את רמת גן גבעתיים עם מרכז תל אביב והעיר הרצליה.

תחנות מסלולי הרכבת הקלה
לכל קו יהיו כמה עשרות תחנות, כאשר מרביתן הולכות לעבור מתחת לפני הקרקע ובכך לאפשר לציבור הנוסעים להגיע בקלות ובמהירות. זמן הנסיעה של הרכבת הקלה נחשב למהיר יותר ומדויק יותר – והכל בזכות העובדה כי לרכבת הקלה יש ציר משלה שלא יהיה קשור לאף ציר תחבורה אחר, והרכבת עצמה מתניידת עם טכנולוגיה חדישה שתאפשר לה לעמוד בזמנים מדויקים יותר. על כל תחנה במסלול הרכבת הקלה יש שעון זמן שמציג לציבור הנוסעים מתי היא עתידה להגיע לאזור.

המרחק הממוצע בין התחנות בכל מסלולי הרכבת הקלה הוא כ- 500 מטרים בעוד שהמרחק בין התחנות התת קרקעיות ארוך יותר ומסתכם בקילומטר אחד.

ציר תנועה פרטי – יתרון או חיסרון למטרופולין של גוש דן?
מסלולי הרכבת הקלה בגוש דן משנים את כל צורת ההתניידות באזור המרכז. לרכבת הקלה יש מסלול פרטי משלה שעליו היא נוסעת. ולא כמו שרבים חשבו ופחדו שהרכבת הקלה תיקח חלק מתנועת הכביש הקיים.

הרכבת הקלה נוסעת במסלול ייעודי ללא הפרעה לתנועת המכוניות.

מסלולי הרכבת הקלה מיועדים אך ורק לה ובכך אינם מפריעים לתנועת צירי הכבישים הקיימים. דבר זה הופך את הנסיעה למהירה יותר ונוחה יותר לכל ציבור הנוסעים באזור המרכז.