הקו האדום – דנקל

רק 19 דקות פתח תקווה תל אביב – הקו האדום מקצר את הנסיעה בין הערים. מידע על מסלולי הקו האדום ותחנות הרכבת הקלה ניתן למצוא בעמוד זה למטה.

 

הקו האדום של הרכבת הקלה הנקראת גם בשם דנקל , מתחיל בעיר פתח תקווה באזור התחנה המרכזית הוותיקה. משם הוא עובר דרך רחוב אורלוב אל רחוב ז’בוטינסקי, ולקראת מחלף גהה הוא יורד אל מתחת לאדמה לתוך מנהרה.

מפעילת הקו האדום היא חברת דנקל . מרכז השירות של החברה נותן מענה לכל שאלה בטלפון 9943*

הקו האדום
הקו האדום בעיר פתח תקווה

מנהרת הקו האדום עוברת לאורך ציר ז’בוטינסקי וחוצה את בני ברק ומשם אל רמת גן. בהמשך נכנס הקו האדום אל תל אביב עדין בתוך המנהרה, דרך ציר רחוב שאול המלך, שדירות יהודית, קרליבך, ומשם אל אלנבי וממשיך דרומה לכיוון יפו שהיא יוצאת מהמנהרה ועולה על הקרקע. הקו האדום מסתיים עם מספר תחנות בעיר בת ים .

מחיר נסיעה  – הקו האדום

מחיר הנסיעה נכון לספטמבר 2023 עומד על 5.50 ש”ח

ניתן לשלם באמצעות רב קו ובאמצעות אפליקציות התשלומים השונות כגון: רב קו , פנגו , מוביט moovit , הופ און , רב פס , סלו cello , זוזו .

הנחות: כל ההנחות לתחבורה הציבורית ולרכבת תקפות גם לרכבת הקלה.

מסלולי שירות של הקו האדום

הקו האדום נחלק ל 3 מסלולי שירות – R1  R2  R3
R1 הוא הקו הראשי שעושה את הדרך הארוכה ביותר, מתחנת קוממיות בבת ים ועד תחנה מרכזית פתח תקווה . – תחנות 1 עד 34
R2 מתחיל גם הוא בקוממיות בת ים, אך מתחת למחלף גהה, בין בני ברק לפתח תקווה, הוא פונה בפיצול המנהרה, לכיוון קריית אריה עד לתחנת הרכבת קרית אריה – תחנות 8 עד 34
R3 זה הקו הקצר ביותר, מתחיל בתחנת הרכבת קריית אריה בפתח תקווה, ומסתיים ברחוב אליפלט בתל אביב יפו. – תחנות 8 עד 19

תחנות הקו האדום

הקו האדום כולל 34 תחנות בסך הכל ב 6 ערים מרכזיות בגוש דן. להלן רשימת תחנות הקו האדום של הרכבת הקלה בתוך כל עיר ועיר. חלק מהתחנות ממוקמות בתוך המנהרה ויש לרדת אל מתחת לכביש באמצעות מדרגות, מדרגות נעות וגם מעליות נגישות.

התחנות התת קרקעיות נמצאות בעומק של כ 28 מטר שזה כ 10 קומות .

תחנות הקו האדום פתח תקווה
1. תחנה מרכזית
2. תחנת רחוב פינסקר
3. תחנת קרול
4. תחנת דנקנר – נווה גן פתח תקווה
5. תחנת בילינסון, הפארק הגדול, קניון אבנת

הרכבת הקלה תחנת בילינסון פתח תקווה
תחנת בילינסון פתח תקווה , שבוע לפני הפתיחה

6. תחנת שחם – קרית אריה ורמת סיב
7. תחנת שנקר – קרית אריה וקרית מטלון
8. תחנת הרכבת קריית אריה (רק לקווי השירות 1R ו 2R)
9. תחנת גשר אם המושבות, צומת גהה

בני ברק

10. תחנת אהרונוביץ’
11. תחנת בן גוריון

תחנת אהרונוביץ בני ברק
תחנת אהרונוביץ בני ברק

רמת גן
12. תחנת ביאליק
13. תחנת אבא הלל

תל אביב
14. תחנת ארלוזורוב
15. תחנת שאול המלך
16. תחנת יהודית, הקריה תלאביב
17. תחנת קרליבך
18. תחנת אלנבי
19. תחנת אליפלט

יפו
20. תחנת סלמה
21. תחנת אצטדיון בלומפילד
22. תחנת ארליך
23. תחנת איסקוב
24. תחנת הבעש”ט
25. תחנת מחרוזת

בת ים
26. תחנת העצמאות
27. תחנת רוטשילד
28. תחנת ז’בוטינסקי
29. תחנת בלפור
30. תחנת בנימין
31. תחנת יוספטל
32. תחנת כ”ט בנובמבר
33. תחנת העמל
34. תחנת הקוממיות

העיר בת ים זכתה למספר הגדול ביותר של תחנות. 9 תחנות פזורות לאורך הציר בתוך העיר בת ים. ציר הרכבת העיר בת ים הוא על פני הקרקע, ולכן מהירות הרכבת בציר זה היא איטית יותר. אך למרות האיטיות, לעיתים היא טובה יותר מאשר לנסוע באוטובוס או רכב משום שיש לרכבת הקלה קדימות ועדיפות בצמתים המרומזרים.

הקו האדום - דנקל
הרכבת הקלה הקו האדום בכניסה לתחנת בילינסון פתח תקווה

זמן נסיעה בקו האדום
זמן הנסיעה מתחנת פתח תקווה קריית אריה למרכז תל אביב הוא 19 דקות. תושבי פתח תקווה המתגוררים בשכונת אם המושבות החלו לעשות שימוש קבוע בתחנת קריית אריה המקצרת להם את זמן ההגעה לעבודה בבוקר מכמעט שעה לכמחצית השעה כולל ההמתנה וההגעה לתחנה.

זמן הנסיעה מתל אביב ליפו קצר משמעותית משאר האפשרויות הציבוריות האחרות, ואפילו מנסיעה ברכב פרטי ברוב שעות היום. כמעט מחצית זמן הנסיעה.

מפת הקו האדום

דנקל – זמני פעילות , לוח זמנים , תכנון מסלול


.

78 תגובות על “הקו האדום – דנקל”

כשהרכבת תפעל בסופ”ש אז נוכל למכור את הרכב ולנסוע ברכבת כל השבוע. כל זמן שזה לא קורה ויש לנו רכב, אז אין שום הגיון גם להחזיק רכב וגם לנסוע בתחבורה ציבורית.

ניסיתי והחוויה מפוקפקת מאד. קרונות לא נקיים, הרמקול שמכריז על התחנות ממש צועק בעוצמה גבוהה ולא נעים, ברמה שצריך לשים אטמי אוזניים. נסענו בשעות הערב, האור בתוך הקרון לבן וחזק מאד, כמו אור בחדר ניתוח. מאד מפריע ולא נעים לעיניים ברמה שהעיניים כואבות. לא ניתן לראות את הנוף מחוץ לחלונות כי בגלל האור החזק מאד החלון כמו מראה. בקיצור – שידאגו לניקיון, להחליש את עוצמת הרמקולים בהרבה ואת עוצמת התאורה בהמון להחליש. זה יהפוך את הנסיעה לנעימה הרבה יותר.

אני רוצה לנסות את הרכבת הקלה מפ”ת לבת ים או יפו. האם יש חנייה סמוך לתחנות?

רצוי להוסיף אינדיקציה לגבי מקומות חנייה, מה שיאפשר הגעה נוחה וחזרב הרכב.
כ”כ שמות אלטרנטיביים לתחנות יעזרו באיתור תחנה.
כ”כ לינקים מתוך רשימת התחנות למידע נוסף.
לתת לאנשים רמז שלפעמים עדיף להם לצאת מהבית לכיוון תחנה דווקא בכיוון הפוך מהיעד ולעלות על הקלה לכיוון היעד, בעיקר בגין נייה.

תקשיבו, זה שהתחילו שני טפטופים לא אומר שצריך לכבות את המיזוג ברכבת. חם מסריח ודוחה בפנים!

שלום. ברכבת חם ואין אוויר. ניסיתי לדפוק בחלון של נעג וביקשתי מזגן … לא מגיב בכוונה.. רואים ששומה אותנו… כי אנחנו שומים אותו מדבר בפנים. למי אני מתלוננת??!!!

העיקר שיהיה פתוח בשבת. אם לא … מבחינתי להשבית אותה
אם באמת 4א דקות לתא. מיותר לגמרי

היי כל הכבוד לקחנו רכבת 🚆 אתמול מבילינסון עד בת ים וחזרה להרגיש את החוויה. הדבר שמאוד הפריע זה שבתחנה בילנסון משתי צדדים המעלית לא פועלת. והרמפה מעוד ארוכה למבוגרים ונכים.

טוב שיש רכבות טוב שיש סופסוף גם רכבת קלה.
צריך להמשיך ולפתח.
צריך שתהייה אפשרות שתפעל גם בשבת.
שיהיה סוף לפקקים.

גם אני חושבת כך. צריך לעשות מפה בה רק הערים, הרחובות, והתחנות שהרכבת עוברת בהם מופיעים (השמות שלהם). לשים את המסלול במפה מורכבת זה מבלבל מידי.

שטויות בהרבה כסף – לא שונה מאוטובוסים או רכבות מבחינת זמן נסיעה, צפיפות נוראית, נסיעה לאט, כמו צב. הם ניהלו את התקציב היטב – הקבלנים הנכונים קיבלו את חלקם מהעוגה. במקום לעשות חשמלית מהירה נורמלית, כמו במדינות מתקדמות, עברו את זה….

נהתי לראות את הרך הנולד.
בשעה טובה ומוצלחת..יהיה נכון ‘להנמיך ‘ הרעש שהוא קיצוני תוך כדי נסיעה ובעצירה.
השילוט לא קורלטיבי למיקום.
שמחה על ההזדמות.
אני כבר פיתחתי טיול ברכבת אל תוך יפו
תודה לעוסקים במלאכה.
דולי עירון
טיולים וצימרים.
0546580110

צריך לחשוב גם על תושבי חולון בתים שלא נדרשים לעבור את כל המסלול הארוך שמציעה הרכבת מרמת גן ועד בתים ועוברת בתל אביב יפו. ולאפשר בשעות מסוימות לאורך היום, נסיעה ישירה מרמת גן לבתים.כדי שישרת גם את נוסעים נוספים שקו מקוצר יקל ויסייע להגיע למחוז חפצם בזמן קצר

הרכבת נראית מצוין וחווית נסיעה טובה. הבעיה העיקרית היא בשילוט האלקטרוני הפנימי שלא תואם את המציאות. ברכבת שנוסעת מתחנה מרכזית פתח תקווה לבת ים היעד שרשום צריך להיות “בת ים ” ולא “תחנה מרכזית” או “קרית אריה”… שהם נקודת המוצא ולא היעד. מבלבל ולא נכון. וסתם מטעה את הציבור. עברית פשוטה. לא יותר מזה. גם כך אנשים רק מתחילים להכיר את הרכבת הזו ולא ממש מתמצאים אז בטח שאין צורך להטעות

אבל למה? למה? למה היא נוסעת כל כך אבל כל כך לאט???????

תל אביב בת ים יותר משעה…. זה לא נורמלי, בריצה קלה זה כבר יותר מהר ושלא נדבר על אופניים…. חצי מהזמן…

הפרויקט יהיה כישלון בעתיד אם לא יורידו את משך זמן הנסיעה מקצה לקצה לפחות ל 45 דקות…. שרת התחבורה, אם את רוצה שמשהו טוב יצא מהקדנציה שלך, תעשי הכל אבל הכל שבעוד כשנה מפתח תקווה לבת ים יקח לנסוע ברכבת 45 דקות.

לא מתאים לנסיעה בתוך תל אביב והסביבה. מהתחנה ליעד צריך ללכת עד קילומטר.

נסעתי היום בשעות הצהריים המוקדמות מתחנת שלמה ביפו לתחנת אלנבי בתל אביב , חיכיתי לבואה 9 דקות , הגיעה רכבת 2 קרונות צפופה ביותר עד כדי התחככות לא נעימה , נערות צעירות ישבו באדישות בזמן שאני הקשיש עמדתי כל 6 דקות הנסיעה , ובקיצור : זה עדיין לא זה , קשה לנסוע בקופסת סרדינים הדוקה

איזה כיף לקטר ולהתבכיין.
יצא לי לנסוע ברכבות תחתיות של ניו יורק, לונדון רומא ודובאי. גם שם צפוף. פשוט מקבלים זאת בחיוך

ההבדל הוא מהיר יותר עם יותר אפשרויות. עכשיו ברכבת והוא איטייייייי. מתנחמים שאין פקקים

ואפי אם לא מקבלים בחיוך, הם פשוט לא מבטאים את ההרגשות הנגיטיביות.
לכל עם יש את החסרים שלו, ולנו הישראליים חסר אינטלגנטיות.

תוכלו להיווכח בסקר קצר: כמה פעמים בחיים שלכם ראיתם את המילה “אסור” וכמה פעמים “מותר” או “לנוחיותך” וכו’
גם כשאוסרים פה זה אסורה בהחלט! כשמותר זא לא מותר בהחלט,

נמשיך להתלונן, כי בלי זה אין לנו כלום

אני לא מבינה באמת למה רק תלונות. בסך הכל רמת הביצוע היא מעל ומעבר לציפיות. רק מה שהפתיע אותי ממש הוא שאין עמדות או שקעים להטענת פלאפונים ומחשבים. מוזר, לא? אולי יש הטענה אלחוטית???? או שהתכוונו שכבר בתקופה שזב יעבוד נתקשר בטלפטיה או דרך שבבים?

אבל עכשיו אוגוסט קיץץץץ כווולםםם נוסעים לחוויהההההה.ולכיף כווולם מתלהבים חחחחח
מיום ראשון שנת לימודים

מה ההגיון שהרכבת לא תיסע בשבת? אם יש מיעוט שלא רוצה לנסוע בשבת – פשוט שלא ייסע? למה לכפות עלי גם לא לנסוע?
פשוט מדינת חלפ. איראן זה כאן!

Здорово!Но вложить такие деньги и в шабат закрывать!! Израильтян пересадить из машины на автобус или метро просто не получится!!

נסחפת לגבי אירן. שם לא היית כותב תגובה בכלל. אנשים מאבדים פרופורציה בגלל השפע והצורך היהודי הנצחי לקטר.

לא. כאן זה ישראל. אנחנו מזרע ישראל, זרע יעקב וכל העולם יודע את זה. לפי מה שנצטווינו כאן אנחנו שומרים את השבת קדושה. תאר לך שלא הייתה שבת וכל הימים היו ימי חול. באמת היית רוצה לאבד את הייחוד והקדושה שיש ביום הזה? זה ככה כרגע רק בגלל שחלק גדול מן הציבור שובת ביום הזה… צריך להגיד תודה. גם ממניעים אקולוגיים יום אחד של להישאר בבית ולא לנסוע מיטיב כל כך לכולם….. עדיין יש לך בחירה ולא אונסים אותך לא לנסוע, אבל לא מעודדים גם. כי זה פוגע בכולם…. שוב, תחשוב אם כולם היו מחללים שבת איך היה נראה כאן ומה היה נשאר לנו כתעודת הייותנו זכאים להיות ריבונים בארץ הזאת.

שמאלנים מה שיעשו להם ישארו חמוצים, חמוד מי שבנה פה את המדינה באמת והזיז כאן דברים ופתח אפשרויות בלתי מוגבלות זה הימין, מי שהפך את המדינה לריכוזית זה השמאל, ורק הערה קטנה במבט לאחור בפרספקטיבה של שנים שימו לב איך תמיד שהיו חילולי שבת בעבודות ציבוריות כאלו ואחרות זה תמיד תקע את הפרויקט יותר משזירז אותו בינו זאת.

כדאי להבין כמה עובדות לפני שמתמוגגים משמחה. עוד מעט יהיו כבר חלליות בזמן שתהיה רכבת שנוסעת ב40 או 50 קמ”ש ותופסת את 80 אחוז משטח הכבישים. (מה שגרם לזינוק מטורף בפקקי תנועה) רכבת שברוב ערי העולם מוציאים משימוש עכב צפיפות וריבוי תאונות דרכים. (ושם להזכירכם, הם יותר ממושמעים ולמרות זאת יש הרוגים. תתארו מה עומד להיות.) ומעבירים לרכבות תחתיות.
פה מתגאים על רכבת שהרסה את כל המדינה הן כלכלית והן מבחינת שטח נסיעה ובכך גרמו לעומס לא פרופורציונלי והפקירו את האזרחים ללא שטחי חניה של המכוניות. עוד יירשם בהיסטוריה, כמחדל הגדול ביותר למדינה.
רצו לחסוך ולא לעשות הכל מתחת לאדמה אבל עלה פי שלושה.
והכל על חשבונכם משלמי המסים. ועל חשבון איכות החיים שלכם וצמצום כבישים ומקומות חניה שכבר אין בנמצא.
אז לפני שמישהו רוצה לשמוח… שיחשוב שוב.

נוראי. שלוש פעמים שילמתי באשראי. חויבתי אבל הרב קו לא נטען. אני עם ילד קטן, בחום, בסוף ויתרתח על הנסיעה וגנבו ממני כסף. אין שירות בכלל. יש נער בתחנה שלא יכול לעזור, במודיעין באינטרקום לא עוזרים. תבוא לסלמה אומרים. בושה וחרפה

שלום רב,
נסעתי מתחנת שלמה וזה היה פשוט זוועה פשוט היה צפוף מוות אז אמרתי נחכה לעוד אחת וגם היא הייתה צפופה שאין לתאר. זה הרכבת הכי איטית שראיתי מיימי חייי למה לא לעשות אותה מתחת לאדמה וככה זה יהיה רכבת מהירה לא חבל על הכסף שביזבזנו. זה נראה שהפקחים פשוט נופלים על אנשים כיאלו זה דיי חדש ויש כנשים שעדין לא הבינו איך הדבר הזה עובד אז למה לקנוס אותה כיאלו מה נסגר הרסתם לי את כל החשק לינסוע בזה שוב!!!!!!

לא נעים בכלל…
שלא נדבר על העובדה שלוקח כמעט אותו זמן נסיעה כמו אוטובוס …אז על מה היה כל העלבון שהיינו צריכים לעבור ?? ופקקים מטורפים שנמשיך לעבור?
הרי הרכבת הקלה=אוטובוס

מסכים
הבניה החריבה עסקים בתל אביב
ועכשיו הורסת את חולון. בעלי עסקים ברחוב סוקולוב סגרו.אין פיצוי מהעריה או מנתע.

לפי ההתכתבות כאן, לא נראה לי שמישהו מהכותבים היה לו הפסדים גדולים במיליונים מהבניה של הרכבת…

בחיאת זה רכבת קלה? היא נוסעת כמו צב אין שום עדיפות לרכבת מול קו 83 של אגד עם כל הסיבובים שלו, אותו הזמן מבלפור עד עזריאלי.

אם שרת התחבורה היתה מירב מיכאלי, היינו נוסעים עם עגלה וסוסה. מזל שבעשור האחרון נפלנו על ישראל כץ ומירי רגב. שני בולדוזרים שיודעים לנהל מערכות גדולות.מירב מיכאלי יושבת לחפש שם לתמרור עצרי כאן רכבת.

אם לא היו את כץ ורגב והיו אכן מקצוענים היינו כבר שנים נוסעים ברכבת הקלה.

למה הרכבת צריכה לעבוד בשבת ואתה תנוח או תבלה? אולי תעבוד אתה ?

לו… לעומת מיכאלי, ישראל כץ הוא זה השר האחראי לפרוייקט, שממש לא ניתן להתפעל מאופן ניהולו! אי עמידה ב לו”ז, בתקציב, הריסת פרנסה ואיכות חיים לאורך שנים לכל כך הרבה משפחות.

ממש בולדוזרים. פחחחח. ממש מזל שמירי רגב שרת התחבורה והצליחה לדחות את הפתיחה בעוד חצי שנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *