רכבת קלה בירושלים

ברחבי ירושלים פועלת הרכבת הקלה מזה שנים, ומספקת מענה נרחב לציבור הנוסעים בעיר להגיע למגוון יעדים במהירות ובקלות יתרה. הרעיון הגדול שעומד מאחורי הרכבת הקלה של ירושלים זה, לחבר את חלקי העיר הקדושה לתנועה מהירה ונוחה, וגם חיבור עם מטרופולין גוש דן באמצעות רכבת ישראל שתעבור בין שתי הערים המרכזיות של ישראל ותספק נסיעה מהירה ובטוחה יותר לציבור הנוסעים הרחב.

השוני בין הרכבת הקלה של תל אביב למטרופולין המטרו של ירושלים?

בדומה לתכנון הפרויקט של הרכבת הקלה בתל אביב , שעתידה לכלול שלושה קווי נסיעה מרכזיים שיחברו את גוש דן עם תל אביב, גם בעיר ירושלים קיימים שלושה קווים דומים לרכבת הקלה.

הקו הראשי של הרכבת הקלה בירושלים פועל כבר מזה שנים, ומספק את חיבורה של העיר עם מוקדים מרכזיים שמאפשרים לציבור הנוסעים להתנייד בקלות יתרה.

עקב התרחבותה של ירושלים והקמת השכונות החדשות בה, הוחלט להפעיל עוד שני קווים מרכזיים שיחברו את שאר חלקי העיר עם המרכזים החשובים והמרכזיים ביותר של ירושלים, ובכך יבנו את מערך המטרופולין החדש של עיר הבירה.

בשונה מירושלים שבה, הרכבת הקלה לקחה חלק מהכבישים הקיימים לנסיעה – הרכבת הקלה של תל אביב הולכת לחלוף בצירים שונים מאשר צירי התנועה הקיימים, ואילו שבתל אביב הולכים להיבנות גשרים מרכזיים שיחברו את הרכבת הקלה למקומות מרכזיים בעיר.

תחנות מרווחות, קרונות גדולים – מערך התחבורה המתקדם בירושלים

אחת הבעיות שהרכבת הקלה בירושלים הייתה צריכה להתמודד איתן – זהו מערך ציבור נוסעים גדול מאוד מדי יום.

בכל תחנה בירושלים יכולים לעלות עשרות ואף מאות נוסעים ולכולם צריך מקום. ברכבת הקלה לא איחרו למצוא לכך פתרון, הרכבת הקלה בירושלים מגיעה לכל תחנה מדי מספר דקות בודדות.

כך נמצא פתרון ניידות לציבור הנוסעים הרחב בכל שעות היממה.

בתוך הרכבת עצמה אתם תמצאו מקומות ישיבה ועמידה, מקומות מרווחים לעגלות ותיקים והרכבת מגיעה עם מספר קרונות מוגדל כך שהנסיעה תתאים לכמות נוסעים גדולה במיוחד.

 המטרופולין החדש של ירושלים יוצא לדרך!

אין ספק שהרכבת הקלה, הפכה את העיר הגדולה ביותר בישראל למערך תחבורה חדש מסוגו, שאופן הניידות בעזרתו נחשב למהיר ונוח בהרבה מאשר עם אוטובוסים עמוסים ופקקים בלתי פוסקים.

הרכבת הקלה שלה מספר קרונות, והיכולת להעביר עשרות אלפי נוסעים ביום, עם ציר תחבורה משלה שמעניק לה את הזכות לעמוד בזמני נסיעה מיוחדים ביותר – זהו החידוש של העיר ירושלים, וזה ממש לא נגמר בזאת! כי ירושלים הולכת להתחבר בעתיד הקרוב למטרופולין הנרחב של תל אביב, ובאמצעות מנהרה תת קרקעית ומהירה, הרכבת תוכל להגיע לתל אביב תוך פחות משעה!