הרכבת הקלה בגוש דן

הרכבת הקלה בגוש דן – נתונים שכדאי לדעת

ישראל מתחדשת, הרכבת הקלה בגוש דן הייתה צפויה להתחיל לפעול כבר בתחילת  2023! והנה סוף סוף ב 18 לאוגוסט 2023 החלה הרכבת לפעול ולקחת נוסעים. ללא ספק החל עידן חדש בתחבורה הציבורית בגוש דן.

פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן מיועד להוביל את המהפכה התחבורתית באזור המרכז, וליעל את הנסיעה לאלפי נוסעים בכל יום, באמצעות שלושה קווים מרכזיים שיקושרו האחד עם השני. לנוסעי הרכבת תתאפשר ניידות קלה ונוחה יותר מעיר לעיר.

המפתח המרכזי של הרכבת הקלה בגוש דן יהיה, שהיא עוברת בחלקיה השונים מתחת לפני הקרקע. זה מאפשר ניידות מהירה יותר, ללא פקקים ועיקובים.

באילו מסלולים תעבור הרכבת הקלה?

נכון לתקופה הנוכחית, לרכבת הקלה יש שלושה מסלולים עיקריים שהעבודה עליהם החלה כבר בתחילת 2018 :

הקו האדום , שבנייתו החלה בשנת 2015 והחל לפעול באוגוסט 2023 – יהווה בסיס תחבורתי מרכזי במערך המטרופולין של תל אביב.

לעומתו, הקו הסגול שעתיד להתחיל לפעול רק החל מ- 2026, יחבר את חלקיו המזרחיים של גוש דן דרך רמת גן , גבעתיים ויגיע עד מרכז תל אביב. הקו יאפשר לאלפי נוסעים נגישות מהירה יותר אל עבר תל אביב וסביבתה (בעיקר בשל העובדה כי רבים מהאנשים בגוש דן נוסעים לתל אביב לצורכי עבודה, לימודים ופנאי).

ולבסוף, הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן שעתיד להתחיל את דרכו רק משנת 2027, יחבר את חולון וראשון לציון יחד עם הרצליה וצפון תל אביב ויאפשר עתיד נגיש ותעסוקתי מהיר יותר עם התחלת פעילותו.

מערך נסיעה אוטומטי ומהיר יותר מכל אוטובוס!

הרכבת הקלה בגוש דן הולכת לצמצם עבורכם את זמני ההמתנה ברמזורים, על ידי  מערכת טכנולוגית מיוחדת המתואמת יחד עם הרמזורים, ומקבלת העדפת נסיעה בכבישים ובצמתים השונים.

הרכבת הקלה היא חשמלית, וקיים בה מנגנון אקולוגי ייחודי שהולך גם לייצר חשמל עם תנועת הרכבת, מה שיחסוך עלויות חשמל וזיהום סביבתי רב.

הנוחות המרבית שמייצרת הרכבת הקלה בגוש דן, נועדה לצמצם כלי רכב רבים על כבישי המרכז, והתקווה הגדולה של הציבור שהרכבת תהיה הפתרון לצמצום הפקקים הקיימים באזור.

מצטרפים למטרופולין החדש של גוש דן!

כל מי שגר באזור המרכז יודע בוודאות עד כמה מסובך להתנייד במערך התחבורה של אזור תל אביב – אבל לא עוד! עם הרכבת הקלה בגוש דן, הנסיעה שלכם תהייה שונה ואחרת. היא תהפוך לנוחה ומהירה יותר והכל בזכות מערך טכנולוגי מתקדם ומוביל שמקדם משרד התחבורה כבר מזה שנים.

המטרופולין החדש של המרכז עשוי יצא לדרכו כבר בשנה הקרובה, ואתם מוזמנים להצטרף למהפכת התחבורה המובילה בישראל!